Tuesday, November 8, 2011

Manis Gula

Rabbani, Auzaie, Marwan (saya) dan Halim bersama-sama mempersembahkan Manis Gula kepada sahabat-sahabat seperjuangan KARISMA Daerah Gombak


MANIS GULA

Bermalam telah berlalu
Senja yang sendu
Mentari kian menjelma

Kisah lama kau dan aku
Bersusah payah
Meredah irama indah

Setiap kali peluh memerah
Tarbiyah semakin basah

Mari kita berukhuwwah
Islam kembali Izzah
Janganlah berundur
Menangislah tapi jangan mengalah

Ku jatuh berkali-kali
Tak ku mengerti
Perlukah aku berhenti

Walau kau tiada lagi
Berjuang di sisi
Jalanku takkan berubah


Lagu: Hak Cipta terpelihara
Lirik: Marwan Abdullah


DI SEBALIK TABIR PENULISAN LIRIK

Manis Gula merupakan sebuah lagu yang diadaptasikan daripada nyanyian artis Barat. Saya telah menulis semula liriknya khas untuk dipersembahkan ketika Mass-Gathering KARISMA Daerah Gombak pada 20 OKTOBER 2011. Sementara tajuk lagu ini iaitu "Manis Gula" telah diberikan oleh sahabat saya, Ahmad Rabbani Mokhtar usai sahaja lirik ini disiapkan.

Ketika mula-mula diminta untuk menulis lirik, saya bertanyakan apakah tema yang ingin diraikan? Halim meminta saya untuk menulis tentang ukhuwwah. Maka lahirlah "Manis Gula" yang menyeru kita untuk berukhuwwah. Saya mengakui walaupun bahasa yang digunakan amat bersahaja (simple), lirik ini tetap bermakna bagi saya kerana ianya merupakan lirik yang ditulis terus daripada hati. Saya sangat yakin mereka yang bersama-sama bergerak dalam gerabak ini pasti memahami mesej yang cuba disampaikan melalui lirik ini. Lirik ini merupakan sedikit luahan hati dan juga dalam masa yang sama merupakan motivasi kepada diri untuk terus beristiqamah dalam jalan yang amat memenatkan ini.

Terima kasih kepada Auzaie, Halim dan Rabbani kerana bukan sahaja sudi menerima lirik ini untuk dikumandangkan, malah turut sama menyanyikan lagu ini bersama-sama buat pertama kali. Tahniah juga kepada Ameer KARISMA Daerah Gombak, Najib Hashim kerana telah berjaya menganjurkan Mass-Gathering yang bermakna ini. Moga ukhuwwah yang terbina sesama kita ini akan mengembalikan keizzahan Islam di serata dunia ini insya Allah.


Wallahu a'lam




p/s: Rasa teruja bila mendengar Halim menarik rangkap "Setiap kali peluh memerah, tarbiyah semakin basah"....Allahu Akbar!!!



2 comments:

m4die said...

marwan nyanyi.... wow.. record x?????

CrownQQ Official said...

CrownQQ Agen DominoQQ BandarQ dan

Domino99 Online Terbesar


Yuk Buruan ikutan bermain di website CrownQQ
Sekarang CROWNQQ Memiliki Game terbaru Dan Ternama loh...

10 permainan :
=> Poker
=> Bandar Poker
=> Domino99
=> BandarQ
=> AduQ
=> Sakong
=> Capsa Susun
=> Bandar 66
=> Perang Baccarat
=> Perang Dadu

Keunggulan bermain di CrownQQ :
=> Bonus Refferal 20%
=> Bonus Turn Over 0,5%
=> Minimal Depo 20.000
=> Minimal WD 20.000
=> 100% Member Asli
=> Pelayanan DP & WD 24 jam
=> Livechat Kami 24 Jam Online
=> Bisa Dimainkan Di Hp Android
=> Di Layani Dengan 5 Bank Terbaik
=> 1 User ID 10 Permainan Menarik
=> Menyediakan deposit Via Pulsa

Link Resmi CrownQQ:
- makotacrownqq.net

Info Lebih lanjut Kunjungi :
Website : DominoQQ Online
Daftar CrownQQ : Poker Online
Info CrownQQ : Kontakk
Linktree : Agen Poker Online

WHATSAPP : +6287771354805
Line : csbella1
Telegeram : +85567903446
Facebook : CrownQQ Official
Kemenangan CrownQQ : Agen BandarQ